Aloe Vera - blog o zdraví
Blog
Zdravie z prírody
>

Pre vás, budúce mamičky, ktoré chcete mať zdravé deťúrence - Blog - príbehy - Zdravie z prírody

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Pre vás, budúce mamičky, ktoré chcete mať zdravé deťúrence

Publikoval Viera Samselyová v tehotenstvo a dojčenie · 14/6/2015 10:14:00
Tags: vitaminypretehotne

V hlave budúcej mamičky sa víri množstvo otázok a obáv. Ktorá z vás by to nepoznala? Viem to podľa seba. Otázky „Čo ak bude mať dieťa ekzém ako ja?  Čo ak bude často choré ako manžel, keď bol malý? Čo ak ...... 
100 krát si poviete: „Dosť! “ A 100-prvý krát sú tie myšlienky naspäť.
 
Ktorá by nechcela, aby sa jej narodilo zdravé a donosené dieťatko?  Čo pre to môže urobiť každá mamina?
 
 

Predovšetkým jesť pestrú a kaloricky vyváženú stravu.  Stravu bohatú na vitamíny a minerály, ktorých potreba je počas tehotenstva vysoká.
 
Pretože obsah vitamínov a minerálov v ovocí a zelenine alarmujúco poklesol od roku 1985 o 85% , rozumná mamička siahne na ich doplnenie po kvalitných výživových doplnkoch. Najlepšie bez konzervantov, farbív a bez tepelnej úpravy.
 
Kvalitnou stravou môžete predísť viacerým ťažkostiam a ovplyvniť ich, ak už vzniknú.
 

Trápi Vás ranná nevoľnosť a zvracanie?
 
Vitamín B6 (pyridoxín)  ju môže zmierniť a pomôžu aj omega-3 mastné kyseliny?
 

Chcete zamedziť riziku predčasného pôrodu?
 
Obohaťte svoju stravu o magnézium. Jeho nedostatok môže spôsobovať kŕče v nohách, vyvolať predčasné sťahy maternice, ktoré riziko predčasného pôrodu nebezpečne zvyšujú. A pridajte aj  vápnik a omega-3 mastné kyseliny. Ich nedostatok ovplyvňuje dĺžku tehotenstva.
 

Trápia vás strie?
 
Vitamín C okrem toho, že zvyšuje obranyschopnosť,  bráni vzniku strií, pomáha ich vyhladzovať a urýchľuje hojenie.
 

Chcete znížiť riziko vrodených vád vášho dieťatka?
 
Nevyhnutný je dostatok vitamínu B7 (biotín). Pre zdravý zrak a dobre vyvinutý mozog sú veľmi dôležité nenasýtené mastné kyseliny EPA a DHA. Minimálne v poslednom trimestri je ich doplnenie do stravy vysoko odporúčané.

 
Obávate sa preklampsie, ktorá môže viesť až k životu ohrozujúcemu HELLP syndrómu?
 
Príjmajte dostatok vitamínu B12. Vitamín E spolu vitamínom C znižujú oxidačný stres  a tým taktiež znížia riziko preklampsie. Čo je to preklampsia sa dozviete tu.
 

Chcete, aby vaše dieťatko malo zdravé kosti?
 
Postarajte sa o dostatočný príjem vápnikahorčíka. Dokonca priaznivo vplývajú aj na kĺbne väzivo a podkožie.
Vitamín D reguluje hospodárenie s vápnikom. Jeho nedostatok môže pre nenarodené dieťatko znamenať poruchy mineralizácie kostí.
U mamičky môže nedostatok vitamínu D znamenať ťažkosti s imunitným systémom, slinivkou alebo srdco-vicievnym systémom.

 
Znížte riziko vzniku gestačného diabetu (cukrovky počas tehotenstva).
 
Obohaťte stravu o chróm.
 

 
Chcete predísť alergiám a ekzémom vášho dieťatka?
 
Užívajte dostatok rôznych probiotických kultúr. Nielen zlepšíte imunitu dieťatka už pre pôrodom, ale znížite riziko výskytu atopického ekzému a alergií.
 
Pre vás, mamičky, probiotiká znamenajú zníženie výskytu mykóz a plesní, infekcií močových ciest, vírusových ochorení. Dokonca výrazne pomôžu zažívaniu - pri zápche a zlom trávení. Je odporúčané užívať ich aj počas dojčenia.
 
Pri probiotikách je dôležité, aby začali pôsobiť až v čreve a nezničila ich kyselina v žalúdku. 


                                                  
 

Prajem vám, aby ste obdobie očakávania prírastku v rodine prežili bez ťažkostí.
 
Zabezpečte zdravie svojho dieťatka ešte pred jeho narodením a znížte riziko vzniku vrodených ochorení.



Viera Samselyová

info@zdravie-z-prirody.sk





Ak sa vám článok páči, označte, že sa vám páči kliknutím na tlačítko pod článkom. Ak chcete pomôcť známym, aby si aj oni pomohli, zdieľajte ho.




comments powered by Disqus
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky