>

Cvikla - Zdravie z prírody

Hľadaj
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Cvikla

 
 
Odhaľme spolu tajomstvá cvikly.  Je ich neskutočne veľa!

Srdcovo-cievne ťažkosti, rakovinové ochorenia, demencia. Aj týmto megasilným protivníkom môžeme predchádzať správnou skladbou stravy a prevenciou. Vynikajúcim spojencom nám môže byť práve cvikla.

Cvikla spomaľuje starnutie !!!

Bohatstvo ukryté vnútri cvikly.
Je bohatým zdrojom dôležitých vitamínov a minerálov. Obsahuje veľa železa, draslíka, jódu, mangánu, zinku, vitamínu C, E a mnoho ďalších významných látok. Antioxidant betanín má protirakovinové účinky, významný obsah vlákniny má priaznivý vplyv na črevá, vyprázdňovanie, čím predchádza zápche. Obsahuje stopový prvok kremík, ktorý je pre naše zdravie veľmi dôležitý, pretože spevňuje tkanivá a spružňuje cievy.
 
Súhrn blahodarných účinkov na náš organizmus

  • protirakovinové účinky
  • znižovanie krvného tlaku
  • spomalenie starnutia
  • pôsobenie proti zavodneniu organizmu
  • očista pečene a obličiek
  • detoxikácia čriev
  • pomoc pri liečbe demencie a Alzheimerovej choroby
  • podpora nervového systému a výživa nervov
  • protisklerotické účinky
  • dopĺňanie červených krviniek, podpora krvotvorby a prečistenie krvi
  • vplyv na tvorbu inzulínu
  • podpora látkovej výmeny
  • pomoc v rekonvalescencii po borelióze a kliešťovej encefalitíde
  • pozitívny vplyv na zrakovú ostrosť
  • pozitívny vplyv na vlasy a nechty
  • podpora pri menštruačných a klimakterických ťažkostiach
  • vylučovanie škodlivých látok (cholesterol, olovo a rádioaktívne látky) z tela
  • účinok proti malárii
Pri rakovine
Šťava sa odporúča pri prevencii rakoviny. Taktiež pomáha aj pri jej liečbe a rekonvalescencii po farmakologickej liečbe rakoviny. Užívajú sa bežne až 3 menšie poháre šťavy počas dňa, ako prevencia sa odporúča 1 pohárik najmenej 1 - 2x týždenne.

Pre tehotné
Je plná kyseliny listovej (šťava z jednej cvikly obsahuje 34 % odporúčanej dennej dávky), ktorá je veľmi dôležitá pre tehotné ženy, pretože pomáha eliminovať vrodené vady a podporuje správny vývoj mozgu ešte nenarodených detí.

Diabetici pozor !
Jedine diabetici by si mali pri konzumácii cvikly dávať pozor. Obsahuje totiž vyššie množstvo sacharidov.

Náš tip
Jedzte hlavne surovú cviklu alebo z nej vylisovanú šťavu. Varením stráca užitočné látky.


Chcete ďalšie tipy, ktorými si zlepšíte svoje zdravie?  


Ak sa vám článok páči, klinite na 
To se mi líbi.
Môžete tiež dať tento článok zdieľať.
 

Zložka (g/100g)

Obsah

Minerál (mg/100)

Obsah

Vitamín (mg/100g)

Obsah

voda

88,8

Na

117

vitamín C

10,7

bielkoviny

1,6

K

266

vitamín A

1,8 RE

sacharidy

9,5

Ca

30

karotén

0,0108

tuky

0,1

Mg

21

vitamín B1
tiamín

0,03

vláknina

2,5

P

44

vitamín B2
riboflavín

0,05

energia (kJ/100g)

168

Fe

0,91

vitamín B3
niacín

0,31

   

S

10

vitamín B5
kys. pantoténová

0,13

   

Cu

0,17

vitamín B6
pyridoxin

0,17

   

I

0,0044

vitamín B9
kys.listová

0,093

   

Zn

0,72

vitamín E

0,03

   

Se

0,0008

   


 

Zdroj: Slovenská internetová databáza výživového zloženia potravín  www.pbd-online.sk

UPOZORNENIE

Obsah zdraviu prospešných látok sa v ovocí a zelenine líši v závislosti od:
  •  odrody 
  •  druhu pôdy
  •  kvality pôdy
  •  čistoty ovzdušia
  •  lokality pestovania
  •  spôsobu pestovania
  •  doby zberu

Existujú štúdie, ktoré dokazujú alarmujúci pokles živín a minerálov v ovocí a zelenine. Údaje boli zverejnené a porovnané v prehľadnej tabuľke.
 
 
Pridajte komentár
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky