>

Jarná únava - Zdravie z prírody

Hľadaj
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Jarná únava

Pocit únavy. Poznáte ho? 
Po zimnom období mu s obľubou hovoríme jarná únava.
Čo na únavu?
Pozrime si rady, ktoré pomôžu pocit únavy prekonať.

Naštartujte organizmus - pomôže zmeniť  stravovanie, zaradiť pohyb na čerstvom vzduchu, otužovanie, minerály vitamíny vo zvýšených dávkach.
Imunita

Posilnenie imunity je veľmi častá téma. Ako to urobiť? Ako sa imunita posilňuje?

1. Otužovaním - otužovanie vzduchom je najdostupnejšie, otužovanie vodou najúčinnejšie.  
·      Striedavé sprchovanie teplou a studenou vodou
·      Spánok pri otvorenom okne
·      Ranná rozcvička pri otvorenom okne
 
2. Sauna - raz týždenne. Pozor. Ak máte vysoký krvný tlak, sauna nie je pre vás vhodná.
 
3. Doplňte organizmu antioxidanty vo forme výživových doplnkov, najlepšie prírodné nekonzervované a bez farbív.
Dostatok spánku. Dostatočný odpočinok.
Pocit únavy zvyšuje málo spánku, neskracujte si zbytočne noc. Nedostatočný spánok, obzvlášť dlhodobý, oslabuje imunitu. Odporúčaným je 7 hodinový dobrý spánok denne. Naučte sa cez víkendy skutočne odpočívať a spať toľko, koľko potrebujete.
 
Porazte únavový syndróm, načerpajte slnko
Jarná únava je aj dôsledkom niekoľkomesačného nedostatku slnečného svitu. Vitamín D sa tvorí v menšom množstve. Vitamín D sa vplyvom ultrafialového žiarenia tvorí v organizme bežne z cholesterolu. Keď je málo slnka, môže chýbať a oslabená imunita je na svete. Počas slnečných dní sa  zdržiavajte čo najviac vonku.
Slnečné žiarenie zlepšuje náladu tým, že podporuje tvorbu hormónu serotonínu. Jeho nedostatok sa prejavuje smútkom, v ťažšom prípade sa ohlási depresia.
 
Upravte stravu
Jedzte ryby minimálne raz týždenne. Obsahujú vitamín D, ktorý je pre organizmus veľmi dôležitý.
Jedzte viac zeleniny, ťažké zimné jedlá nahraďte odľahčenými variantmi a šalátmi.
Detoxikácia organizmu je veľmi vhodná. Zbaví váš organizmus škodlivých látok.
 
Pohyb na čerstvom vzduchu
Veľmi dôležitý je pohyb, najlepšie na čerstvom vzduchu. Pomáha prečistiť hlavu a odbúrať stres.
Postačí 30 minútová rýchla chôdza denne. Ideálne je plávanie.
 
Odbúrajte stres
Stres prehlbuje pocit únavy a vyčerpania. Na odbúranie stresu pomôže pobyt či šport na čerstvom vzduchu, aj pravidelné cvičenie doma. Stačí 20 minút denne. Niektorí preferujú alternatívne spôsoby, ako je akupunktúra, akupresúra, joga, tai-či, hypnózy a podobne.
Obmedzte fajčenie a alkohol.
 
Nepodľahnite zlej nálade, vyhnite sa depresii
Zlepšite duševnú hygienu. Striedajte prácu a relax. Vyvarujte zo stereotypu, ktorý zlú náladu zosilní.
Zmeňte zabehaný týždenný režim. Zlá nálada a depresia sa vás nebudú týkať.
 
Doplňte potrebné vitamíny
Po dlhej zime nám obyčajne chýbajú vitamíny a minerály. Dôležitý vitamín D som spomenula vyššie. Ďalším dôležitým je vitamín C. Ten má na prekonanie jarnej únavy rozhodujúci vplyv.
Bohaté na vitamín C sú citrusové plody, ale aj paradajky, červená paprika, ríbezle, čučoriedky a zemiaky. Zelenina zo supermarketov nie je, hlavne v zime, dostatočne kvalitná. Existujú štúdie, ktoré dokazujú alarmujúci pokles živín a minerálov v ovocí a zelenine. Údaje boli zverejnené a porovnané v prehľadnej tabuľke.
Preto sú kvalitné doplnky stravy vo forme prírodného extraktu nie len v zimnom období nepostrádateľné.

Na posilnenie imunity a odbúranie únavy odporúčame: 
aloe vera – podporuje imunitu a dokáže zmierniť fyzickú a psychickú záťaž
colostrum – naštartuje imunitu, pomáha pri depresiách
 
 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky